Raw food-detox dag 6

I dag har jag varit hungrig nästan hela dagen. Det betyder förstås att jag har ätit för lite. Skärpning!

Det här har jag ätit:

Frukost: En liten sallad på avokado, tomat, pumpakärnor, salt, peppar, olivolja. Fruktsallad på apelsin, banan, papaya, bitar av kokosnöt, sötmandel, ingefära, kanel.

Lunch: Vitkålssallad med tamari. Jag skar upp vitkålen tunt, hällde på tamarisoja, olivolja, sesamolja och lime och masserade in det ordentligt i kålen. Sedan blandade jag i hackade dadlar, sesamfrön, chiafrön och hasselnötter. Det blev gott men jag tröttnade efter ett tag – det blev lite mycket kål att äta som enda rätt. Jag tror att det var därför jag var hungrig. Ett tillbehör till det här hade behövts. Eller en efterätt, typ nötbollar eller chiapudding. Ja, det hade brutit av bra.

Mellanmål: En raw bar, ett äpple.

Middag: Morotsstavar doppade i guacamole (avokado, olivolja, citron, vitlök, salt, peppar). Paranötter och gojibär.

Kvällssnack: Om jag blir sugen på något under kvällen har jag kvar av gårdagens chokladtryffel. Jag gjorde både med kokosflingor och med hasselnötter. Ett och annat torkat fikon kan också tänkas slinka ner under kvällen.

En reaktion på ”Raw food-detox dag 6

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *